کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، خرید کتاب، ، Book، معرفی کتاب داستان، رمان، ادبیات

کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، خرید کتاب، ، Book، معرفی کتاب داستان، رمان، ادبیات

کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، داستان، خرید کتاب داستان، خرید کتاب رمان، بهترین کتاب های داستان، کتابهای نقد ادبی، کتاب های انتشارات سخن، انتشارات نیلوفر، کتابهای نشر نی، نشر مرکز

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

«این کتاب ترکیبی است از خاطره، تحلیل و جزییات هرگز گفته نشده‌ای که مانع برقراری روابط ایران و امریکا شده‌اند. کتابی از سفیر سابق ایران در آلمان و سخنگوی سابق تیم مذاکرات هسته‌ای که توجه سناتورهای امریکایی را به خود جلب کرده است؛ حتی حد فاصل رأی‌گیری برای بودجه سالانه، می‌توانستید این کتاب را روی میز سناتورها ببینید. الیزابت وارن، سناتور دموکرات از ایالت ماساچوست، کریس کونز سناتور ایالت دلور، و شرود براون سناتور ایالت اوهایو از جمله کسانی هستند که این کتاب را در صحن سنا خوانده و به همکاران خود توصیه کرده‌اند که برای اطلاع از رویکرد ایرانی‌ها به رابطه با امریکا، حتما آن را بخوانند»، هانا هس


«قویاً به همکاران سابق خود در کنگره توصیه می‌کنم این کتاب تأثیرگذار را بخوانند تا دریابند نگاه ایرانی‌ها به روابط با امریکا چگونه است»، جیم اسلتری، عضو سابق کنگره از ایالت کانزاس
« خواندن کتاب موسویان برای درک مشکلات موجود در روابط ایران و امریکا ضروری و لازم است. به ندرت می‌توان کسی را یافت که رویکردهای متفاوت دو طرف به مسائل جهانی را تا این اندازه دقیق توضیح داده باشد» جیم والش، سفیر و پژوهشگر دانشگاهMIT


«خواندن این کتاب برای همه آنهایی که علاقه‌مند روابط ایران و امریکا و آینده سیاست خارجی امریکا هستند، ضرورت دارد»، ولی رضا نصر


خرید کتاب ایران و امریکا سید حسین موسویان

http://moorchebook.ir/fa/product/6458.html


گذشته شکست خورده و مسیر آشتی

نشر تیسا


ایران و آمریکا

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

بیشعوری

آیا از اینکه همسایه‌تان زباله‌هایش را در جوی آب می‌ریزد عصبانی هستید؟ آیا تابه‌حال پیش آمده که در اداره‌ای برای گرفتن یک امضا روزها و ساعت‌ها در آمدوشد باشید؟ آیا احساس می‌کنید برخوردهای رئیس‌تان با شما توهین‌آمیز است؟ تابه‌حال دلتان ‌خواسته یک صندلی را بر فرق پزشکی بکوبید که وقتی بعد از ساعت‌ها انتظار و پرداخت حق ویزیت کلان موفق به دیدارش شده‌اید، بدون آنکه اجازه بدهد در مورد بیماری‌تان توضیحی بدهید شروع به نوشتن نسخه کرده ‌است؟ آیا از دیدن مجری‌های تلویزیون عصبی می‌شوید؟ آیا با شنیدن حرف‌های سیاستمداران دچار رعشه و ناسزاگویی می‌شوید؟ آیا وسوسة خفه‌کردن بزرگ‌ترهای فامیل که دائماً مشغول فضولی و نصیحت و بزرگ‌تری‌اند زیاد به سراغتان می‌آید؟ با همکاران از زیر کار دررو و زیرآب‌زن زیاد دست‌به‌یقه می‌شوید؟ آیا هر هفته دوستانی به سراغتان می‌آیند که بخواهند شما را به فعالیت تجاری یا آیین مذهبی جدیدی دعوت یا دست‌کم چاکرایتان را باز کنند؟ رابطه‌تان با همسرتان چطور است؟ به فکر جداشدن از او هستید یا آنقدر شرور است که حتی جرئت جداشدن از او را هم ندارید؟


اگر پاسخ‌تان به این پرسش‌ها مثبت است، این کتاب برای شماست؛ زیرا شما با بی‌شعورها سروکار دارید و این کتاب دربارة پدیدة بیشعوری در جوامع کنونی است که راهنمای عملی ارزشمندی برای شناخت و درمان بی‌شعوری، خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت و نحوه رفتار با مبتلایان به این بیماری است. اما اگر پاسختان به پرسش‌های بالا منفی است، احتمالاً خطر جدی‌تری شما را تهدید می‌کند... حتما این کتاب را بخرید!


خرید کتاب بیشعوری

خاویر کرمنت، نشر تیسا:

http://moorchebook.ir/fa/product/6457.html



  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

هنر شفاف اندیشیدن ترجمه عادل فردوسی پور توسط نشر چشمه منتشر شد.


«آیا تا به حال... زمان صرف چیزی کرده‌ای که در آینده احساس کنی ارزشش را نداشته؟ به انجام کاری که می‌دانی برایت مضر است اصرار کرده‌ای؟ سهام خود را خیلی زود یا خیلی دیر فروخته‌ای؟ موفقیت را نتیجه‌ی کار خود و شکست را نتیجه‌ی تاثیر عوامل بیرونی دانسته‌ای؟ روی یک اسب به اشتباه شرط بسته‌ای؟ این‌ها نمونه‌هایی‌اند از خطاهایی که همه‌ی ما در تفکر روزمره‌ی خود دچارشان می‌شویم. اما با شناخت چیستی آن‌ها و دانستن نحوه‌ی شناسایی‌شان، می‌توانیم از آن‌ها دوری کنیم و تصمیم‌های هوشمندانه‌تری بگیریم.»


آنچه در بالا خواندید، بخشی از خلاصه‌ی کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» (The Art of Thinking Clearly) است که توسط نویسنده‌ی مطرح سویسی، «رولف دوبلی» (Rolf Dobelli) نوشته و «عادل فردوسی» ترجمه شده است. «هنر شفاف اندیشیدن» سومین کتاب فردوسی پور است که امسال توسط «نشر چشمه» وارد بازار کتاب شد. این کتاب توانست در روزهای ابتدایی بیست‌وهشت‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به پرفروش‌ترین کتاب این انتشارات مبدل شود. فردوسی پور در مقدمه بر ترجمه فارسی این کتاب می‌گوید:
«تصور کنید در زمین هیچ خطایی اتفاق نمی‌افتاد. آن وقت واژه‌ای به نام پنالتی، اخطار و اخراج هم‌معنا نداشت. اشک‌ها و لبخندها محو می‌شدند و زیبایی فوتبال هم‌رنگ می‌باخت. آدم‌ها شبیه ربات‌های برنامه‌ریزی‌شده بودند که وظیفه‌شان بردن بدون کوچک‌ترین اشتباه بود. حالا تصور کنید که در این جهان پهناور که هزاران زمین فوتبال را در خود جای داده، قرار می‌شد هیچ انسانی دچار خطا و اشتباهی نشود؛ آیا جهان بهتری داشتیم؟ جنگ‌افروزی‌ها به پایان می‌رسید؟ جرم و جنایت از صحنه‌ی روزگار محو می‌شد؟ انسآن‌ها با یکدیگر روابط بهتری برقرار می‌کردند؟ پاسخ به این پرسش‌ها و پیش‌بینی جهانی که هرگز تجربه‌اش نکرده‌ایم، کار دشواری است. اما آنچه قابل پیش‌بینی است، آن است که هر چه بیشتر خطاهای خود را بشناسیم، رویکرد بهتری به زندگی خود خواهیم داشت. از آنجا که خطاهای بشری در طول حیاتش از الگوهای مشابهی پیروی می‌کنند، امکان شناختن آن‌ها نیز امری ممکن است.»



خرید کتاب هنر شفاف اندیشیدن

moorchebook.ir/fa/product/6098.html



  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

فوکو چگونه «دیدن» و «سخن‌گفتن» را تعریف می‌کند، به‌نحوی که فهم جدیدی از دانش را می‌سازد؟ «گزاره» در تمایز با کلمه‌ها، جمله‌ها و قضایا چیست؟ فوکو چگونه مناسبات نیروها را تعیین می‌کند، به‌نحوی که تلقی جدیدی از قدرت را می‌سازد؟

چرا محور سومی که «گذشتن از خط» را امکان‌پذیر می‌کند، ضروری است؟ آن «خط خارج»ی که فوکو همواره به آن استناد می‌کند، چیست؟ و معنای سیاسی، ادبی و فلسفی آن چیست؟ از چه رو «مرگ انسان» رویدادی است که نه غم‌انگیز است نه اسف‌بار، بلکه جهشی است در چیزها و اندیشه؟

این کتاب پرسش‌ها و پاسخ‌های فوکو را تحلیل می‌کند، پرسش‌ها و پاسخ‌هایی که یکی از بزرگ‌ترین فلسفه‌های سدهٔ بیستم را شکل می‌دهند و آینده‌ای را به روی زبان و زندگی می‌گشایند.


خرید کتاب فوکو، نشر نی:

http://moorchebook.ir/fa/product/807.html



  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

برگزیده‌ بیستمین دوره‌ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران تقدیر شده از سوی هیئت داوران دهمین جشنواره کتاب کانون پرورش فکری کودک و نوجوان


خرید کتاب دانشنامه کودکان و نوجوانان آکسفورد

http://moorchebook.ir/fa/product/1297.html


  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

توضیحات کتاب فرهنگ دانشنامه کارا

بهاء الدین خرمشاهی مولف و سرپرست تدوین فرهنگ انگلیسی به فارسی «فرهنگ دانشنامه کارا» است. وی این فرهنگ را با همکاری سعید حسامی، عاطفه قنبری  و تینا حمیدی و ویراستاری علی مهرامی و مهران بذرایی و گروهی از پژوهشگران،  طی 20 سال به پایان رساند. انتشار این فرهنگ به دلیل حجم زیاد آن از سوی سه نشر معین، نگاه و شباهنگ منتشر و برای نخستین بار در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شد.
 
«فرهنگ دانشنامه کارا» ویژگی‌های خاصی دارد، از جمله اینکه برای نخستین بار درحوزه فرهنگ‌نگاری انگلیسی ــ فارسی، این فرهنگ به صورت دانشنامه‌ای کار شده است. مواد دانشنامه‌ای این اثر، بر مبنای خلاصه بریتانیکا و دانشنامه‌های معتبر دیگر فراهم آمده است و بیش از 15 هزار مدخل در آن وجود دارد. کارا مفصل ترین فرهنگ- دانشنامه در طول تاریخ دویست ساله فرهنگ نگاری  انگلیسی – فارسی است که بالغ بر  چهار هزار صفحه به صورت دو ستونه، با حروف نسبتا ریز ویژه فرهنگ، در پنج جلد درقطع وزیری تدوین و منتشر شده است. همچنین مدخل‌های اصلی انگلیسی کارا بیش از 150 هزار و مدخل‌های فرعی با زیرمدخل‌های آن بیش از 50 هزار و معادل‌های فارسی آن بیش از 250 هزار کلمه (بدون احتساب کلمات عادی) است.
 
همچنین آوانگاشت یا تلفظ نمای کارا، با رعایت احتیاط علمی، عینا از فرهنگ‌های مبنا باز چاپ شده است. جلد پنجم کارا (در حدود هزارصفحه دوستونی) کاملا تک کلمه و دربردارنده واژگان تخصصی 60 رشته علمی، فنی، فناورانه، مهندسی، فلسفی، دینی، هنری و مفصل‌تر از همه اصطلاحات فرهنگ و معارف اسلامی است و واژگان هر رشته را بزرگ‌ترین متخصصان آن رشته انتخاب کرده‌اند. کارا دارای 6 پیوست است.
 
مجموعه پنج جلدی «فرهنگ دانشنامه کارا» با بهای 250 هزار تومان عرضه شده است.

فرهنگ-دانشنامۀ کارا  که حاصل بیست سال کار شبانه ‏روزی استاد بهاءالدین خرمشاهی است که توسط انتشارات معین با همکاری انتشارات نگاه و شباهنگ روانۀ بازار نشر شده و دارای این  ویژگی‏ها می ‏باشد:

1- این اثر فرهنگ محض نیست، بلکه بیش از پانزده هزار مدخل دانشنامه ای/دایره المعارفی دارد که عمدتا مبتنی بر ویراست یکجلدی دانشنامۀ بریتانیکا است و همچنین از دانشنامه‏ های دیگر مانند دایره‏ المعارف به سرپرستی دکتر غلامحسین مصاحب و دانشنامۀ دانش‏گستر به سرپرستی دکتر علی رامین و کامران فانی و مهندس محمدعلی سادات و چندین مرجع دیگر بهره گرفته است.

2- جلد آخر این فرهنگ، خود اثری مستقل و در عین حال متصل به مجلدات اصلی است و شامل 26400 اصطلاح از واژگان شصت رشتۀ علمی/فنی/فلسفی/دینی/هنری و... است. واژه‏ های هر رشتۀ را صاحبنظر همان رشته انتخاب کرده است. نام این جلد تکمله/واژگان تخصصی و خود پیشگفتار مستقل همراه با فرهنگوارۀ زندگینامه‏ های واژه ‏نگاران دارد. این تکمله جبران‏ کنندۀ کمبود واژگان تحصصی در متن فرهنگ-دانشنامۀ کارا است.

3- سنجیده با واژه ‏های مصوب فرهنگستان زبان و ادب پارسی است. واژه‏ ها مصوب فرهنگستان در حدود 45000 مدخل است، ولی چون غالبا فنی و علمی محض است، برگزیده ‏های این فرهنگ در حدود 10000 واژه است.

4- هم آوانگاشت انگلیسی بریتانیایی را در بردارد و هم آمریکایی را و نیز تفاوت واژگان این دو گونه از زبان انگلیسی را.

5- مترادف‏ها و گاه متضادها را هم آورده است.

6- تا حد ممکن در برابر اصطلاحات انگلیسی، اصطلاحات یا تعبیرات فارسی آورده شده و در برابر هر ضرب المثل هم یک ضرب‏ المثل معادل فارسی آمده.

7- حاوی بیش از 150000 هزار مدخل اصلی و فرعی و بیش از  26000 مدخل تخصصی-فنی است.

8- اولین فرهنگ انگلیسی-فارسی از نظر حجم حروفنگاری و نه صرفا تعداد جلدهاست.

9- دارای پیوست‏ های مفید از جمله فرهنگوارۀ معرفی بیش از ششصد نفر از اسلام‏شناسان و ایران‏شناسان، معرفی برندگان جایزۀ نوبل، معرفی دویست کشور جهان با اطلاعات همسان، فهرستی از کلمات غیرانگلیسی که در زبان انگلیسی راه یافته است.

فرهنگ دانشنامه کارا

لینک خرید اینترنتی کتاب فرهنگ دانشنامه کارا:

http://moorchebook.ir/fa/product/6111.html

  • مورچه بوک