کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، خرید کتاب، ، Book، معرفی کتاب داستان، رمان، ادبیات

کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، خرید کتاب، ، Book، معرفی کتاب داستان، رمان، ادبیات

کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، داستان، خرید کتاب داستان، خرید کتاب رمان، بهترین کتاب های داستان، کتابهای نقد ادبی، کتاب های انتشارات سخن، انتشارات نیلوفر، کتابهای نشر نی، نشر مرکز

۱۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

داستان کوتاه در ایران


کتاب داستان کوتاه در ایران دکتر حسین پاینده قبلا به صورت چهار جلدی توسط انتشارات نیلوفر به چاپ می رسید. در چاپ جدید، کل این مجموعه  در یک جلد منتشر شده است. برای خرید مجموعه تک جلدی به لینک زیر مراجعه کنید:

http://moorchebook.ir/fa/product/6729.html


داستان های رئالیستی و ناتورالیستی
کتاب حاضر، با تأکید بر ضرورتِ شناختِ شالوده های نظریِ داستان کوتاه به عنوان پیش شرط نقد، هم نظریه های این ژانر را معرفی می کند و هم این که کاربرد آن نظریه ها را در نقد عملیِ برگزیده ای از شاخص ترین و صناعتمندترین داستان های کوتاهِ ایران نشان می دهد. ساختار جلد اول از این قرار است: در بخش اول، مفاهیم و نظریه های داستان رئالیستی و داستان ناتورالیستی معرفی شده اند. در بحث راجع به این مفاهیم و نظریه ها، نویسنده رویکردی میان رشته ای در پیش گرفته و لذا رئالیسم و ناتورالیسم در ادبیات را از راه قیاس با همین سبک ها در هنرهای بصری (عمدتاً نقاشی و بعد سینما) تبیین کرده است. در بخش بعدی، نقدهای مشروحی بر داستان های ممتازی که با این دو سبک نوشته شده اند ارائه گردیده است. در بخش پایانیِ این مجلد، قرائت های نقادانه از داستان های بیشتری به دست داده شده است که تحولات مهم در زمینه ی مضامین و تکنیک های داستان کوتاه در ایران را به نمایش می گذارند. در جلد نخستِ این کتاب، نویسنده علاوه بر تحلیل های موردی و اشاره به داستان های متعدد، مجموعاً پانزده داستان کوتاه به قلم نویسندگان رئالیست و ناتورالیست ایرانی و یک داستان از ادبیات کهن فارسی (هزار و یک شب) را به طور مشروح نقد کرده است

داستان های مدرن

در جلد دومِ این کتاب، همچون جلد نخست، با شالوده های نظریِ داستان کوتاه پیش شرط نقد فرض شده است. از این رو، نویسنده در فصل های اول و دوم عناصر و ویژگی های داستان کوتاه مدرن را شرح می دهد. ساختار سه فصل بعدی از این قرار است که ابتدا یکی از نظریه های داستان کوتاه مدرنیستی با بسط و تکمیل و افزودنِ نکات و مثال های روشنگر، معرفی می شود و سپس نمونه هایی ممتاز از داستان مدرن ایرانی از منظر همان نظریه مشروحاً مورد بررسی قرار می گیرند. به منظور آشناییِ بیشترِ خواننده با جریان های داستان نویسی در دهه های اخیر و گستره ی مضامین آن، در فصل آخر شش نمونه ی شاخصِ دیگر از داستان های مدرن ایرانی نقد شده اند. رویکرد نویسنده در این مجلد، مانند مجلد قبلی، میان رشته ای است و او به نقاشی های امپرسیونیستی، شعرهای ایماژیستی و فیلم های سینمایی می پردازد تا چهارچوبی برای فهم و نقد داستان به دست دهد. آخرین داستان بررسی شده در کتاب حاضر، یکی از نخستین آثار واجد ابتکارهای فراداستانی در ایران است و حرکت داستان کوتاه ما به سوی پسامدرنیسم را نشان می دهد. در جلد دومِ این کتاب، نویسنده علاوه بر تحلیل های موردی و اشاره به داستان های متعدد، مجموعاً پانزده داستان کوتاه مدرن ایرانی را به تفصیل نقد کرده است.

داستان های پسامدرن

جلد سومِ این کتاب به تبیین و معرفی داستان نویسیِ پسامدرن اختصاص دارد که متأخرترین جریان در داستان کوتاه ایران است. نویسنده تحولات سبکی و صناعیِ داستان کوتاه ایران در یک دهی و نیمِ اخیر را با روشی میان رشته ای و پویش شناسانه و با الگویی بر گرفته از نقد ادبی برریسی کرده است. این جلد شامل ده فصل و ساختار کلیِ آن بدین قرار است: هر فصل با بخشی موسوم به «ملاحظات اولیه» آغاز می شود که در آن پیش زمینه ای برای فهم بهترِ مباحث همان فصل به دست داده شده است. نویسنده سپس در چند بخش متوالی اجزاء یک نظریه ی پسامدرن را با بسط و تکمیل و افزودنِ نکات و مثال های روشنگر تبیین می کند. بخش پایانیِ هر فصل به نقد عملیِ چند داستان نمونه از منظر نظریه ی تبیین شده در همان فصل اختصاص دارد. در جلد سوم، علاوه بر تحلیل های موردی و اشاره به داستان های متعدد، بیست داستان شاخص که هر یک جنبه ای از جریان پسامدرن در داستان نویسیِ معاصر ما را به نمایش می گذارد، به تفصیل و با استناد به نظریه های پسامدرنیسم نقد شده اند. بدین ترتیب، در سه جلد کتاب داستان کوتاه در ایران، مجموعاً پنجاه داستان کوتاهِ ممتاز به قلم نویسندگان صاحب سبک ایرانی بررسی شده اند که تصویری روشن از تطور سبک ها و مضامین این نوع ادبی در کشور ما به دست می دهند.


داستان کوتاه در ایران، دکتر حسین پاینده

انتشارات نیلوفر





  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰
تسخیرشدگان

      
عنوان کتاب:
تسخیرشدگان
  • عنوان فرعی:بر اساس رمانی از فیودور داستایفسکی
  • دسته بندی: داستان ایرانی
  • نویسنده:آلبر کامو
  • مترجم: خشایار دیهیمی
  • ناشر:نشر ماهی
  • تعداد صفحات:232

توضیحات کتاب تسخیرشدگان

تسخیرشدگان نمایش‌نامه‌ای است که آلبر کامو براساس رمانی به همین نام از فیودور داستایفسکی نوشته است. کامو این رمان داستایفسکی را در جوانی خوانده بود و تخیلش سخت از آن تأثیر گرفته بود. او جنایت پنهانی، تحول و دگرگونی، و سرنوشت استاوروگین، شخصیت رمان داستایفسکی، را در مرکز و محور نمایش‌نامه‌اش قرار داده است. به عقیده‌ی ژرمن بره، نویسنده‌ی کتاب آلبر کامو، «تسخیرشدگان سنتز و ارکستراسیون بزرگی است از همه‌ی آثار پیشین کامو و نوعی تخلیه‌ی نهایی پیش از حرکت به‌سوی چرخه‌ی تازه‌ای که طراحی کرده بود و با آدم اول آغاز می‌شد؛ چرخه‌ای که موضوع آن "نوع خاصی از عشق" بود.»
 

خرید کتاب تسخیرشدگان

http://moorchebook.ir/fa/product/6508.html

نشر ماهی

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰
منچستر یونایتد

  • من منچستر یونایتد را دوست دارم
  • دسته بندی: داستان ایرانی
  • نویسنده: مهدی یزدانی خرم
  • ناشر:نشر چشمه
  • شابک: 978-600-229-019-9
  • تعداد صفحات:225

توضیحات کتاب من منچستر یونایتد را دوست دارم

رومل آمده. فیلد مارشال اسطوره‌ای ارتشِ آلمان در یک زمستان پرسوزِ لعنتیِ اولین سال‌های دهه‌ی سی شمسی، وارد تهران شده و توی خیابان استامبول بالای سردر ورودی هتل ـ کافه‌ی نادری با یونیفرم و کلاه و دستکش نشسته و آرام پاهایش را تکان داده. رومل لم داده کنار روح شاعرِ آزادی‌خواهی که دیگر عادت فرانسه حرف زدن از سرش افتاده بوده و با ارواح به همان زبان مشترک حرف می‌زده. رومل با کلی تأخیر وارد تهران شده و ارواح صد افسر وفادار اِس‌اِس سیاه‌پوش مقابل در کافه‌ی نادری خیره به فرمانده‌ بزرگ و روح دیوانه‌ای بوده‌اند که سعی می‌کرده خودش را به رومل نزدیک‌تر کند. ارواح افسران اِس‌اِس اصلاً خوش‌شان نمی‌آمده ‌‌که ملت از توی دل‌وروده‌شان رد می‌شده‌اند، ولی اعتراضی نمی‌کرده‌اند و منتظر ایستاده بوده‌اند تا فرمانده حرکتی کند. این‌طور بوده که فیلد مارشالِ اروین رومل وارد تهران شده و از سربازانش سان دیده... /

لینک خرید کتاب من منچستر یونایتد را دوست دارم
، مهدی یزدانی خرم
http://moorchebook.ir/fa/product/3108.html

منبع: نشر چشمه

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

زندانی لاس لوماس

 زندانی لاس لوماس

توضیحات کتاب زندانی لاس لوماسش

وکیل زبر و زرنگی سر بزنگاه ،با استفاده از رازی که متعلق به دیگری است، یک‌شبه ثروت هنگفتی به جیب می‌زند. وکیل قرار است همچنان باقی زندگی‌اش را در عیش و عشرت و افزایش ثروت سپری کند که حادثه‌ای همه‌ی نقشه‌هایش را به‌هم می‌ریزد و مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.  زندانی لاس لوماس، که در سال ۱۹۸۰ نوشته شده ،داستانی است نهچندان بلند اما پراتفاق و با ریتم تند. وکیل، جناب نیکلاس سارمینتو، خود راوی داستان است و آن را با طنزی تلخ برای مخاطبانش بازگو می‌کند، مخاطبانی که انگار از راه تلفن شنونده‌ی این روایت هستند و دائم از سوی وکیل با تحقیر و عتاب مورد خطاب قرار می‌گیرند. کارلوس فوئنتس از آغاز کارش در سال‌های ۱۹۵۰ رویکردی انتقادی به جامعه‌ی مکزیک، به‌خصوص جامعه‌ی مکزیک پس از انقلاب، داشت. در زندانی لاس‌لوماس این نگاه متوجه آن طبقه‌ی متوسط نوکیسه‌ای است که پس از جنگ جهانی دوم از موقعیت استثنایی آمریکای لاتین استفاده کرد و ثروت اندوخت. طبقه‌ای که امریکازدگی در رفتارش مشهود بود. زندانی لاس‌لوماس از این جهت به مرگ آرتمیو کروز، دیگر رمان معروف فوئنتس، شباهت دارد.
 

خرید کتاب زندانی لاس لوماس

http://moorchebook.ir/fa/product/6542.html

نشر ماهی

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰
عزازیل، راز توطئه

  • عنوان کتاب:عزازیل، راز توطئه
  • دسته بندی: داستان خارجی
  • نویسنده:بوریس آکونین
  • مترجم: رضا علیزاده
  • ناشر:انتشارات نیلوفر
  • سال نشر:1394
  • تعداد صفحات:296
  • کد محصول:BKM5291

توضیحات کتاب عزازیل، راز توطئه

داستان در دهۀ ۱۸۷۰، در مسکو و پترزبورگ و لندن اتفاق می افتد. خودکشی یک دانشجوی ثروتمند در باغ های آلکساندر مسکو از آن پرونده هایی نیست که باز نشده بسته می شوند، بلکه اوج یک توطئۀ جهانی است که عواقبی بسیار مرگبار دارد.

آلن فارست نویسندۀ رمان های جاسوسی تاریخی که او را وارث سنت کسانی چون گراهام گرین و اریک امبلر می دانند، دربارۀ عزازیل می گوید: «استادانه، پیچیده و تا بن دندان تزاری و روسی، انگار تالستوی قصد کند داستانی جنایی بنویسد و نتیجه عزازیل از آب درآید. رمانی فوق العاده شگفت انگیز و جذاب و تا حدودی متفاوت از آنچه تاکنون خوانده اید.»

بوریس آکونین نام نویسندگی یا تخلص گریگوری چخارتیشویلی متولد سال ۱۹۵۶ در جمهوری گرجستان است؛ وی زبان شناس، منتقد، مقاله نویس و مترجم ادبیات ژاپنی است. آکونین از سال ۱۹۹۸ شروع به انتشار داستان های پلیسی خود کرد و پس از زمانی کوتاه به یکی از پر خواننده ترین نویسندگان روسیه تبدیل شد. آکونین تاکنون چندین رمان از مجموعۀ « اراست فاندورین » منتشر کرده و همچنین نویسندۀ دو مجموعه رمان دیگر است. او از محبوبیت تقریباً افسانه ای در روسیه برخوردار است و در مسکو زندگی می کند.

 

خرید کتاب عزازیل، راز توطئه

http://moorchebook.ir/fa/product/6464.html

انتشارات نیلوفر

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

آینه های شهر


 آینه های شهر

توضیحات کتاب آینه های شهر

«وقتی مردان انکزیسیون آن دور و اطراف مشغول نیزه اندازی بودند، زنان روستای پلاسنسیا دل مونته، دختر کوچک دومین زن آمت را چونان امانتی مقدس پنهان کردند. مادر دخترک، زنی بود روستایی از اهالی آفریقای شمالی. آمت زامبارل او را در ازای دو کیسه طلا از برده داری خریده، بلافاصله آزادش کرده بود. عشقِ این دو به همدیگر، زنِ اول آمت را به قدری آزرد که برای ابراز آزردگی اش خال کوبی بزرگی روی پیشانی اش کرد. چشم سیاهی با مژه های سرخ! و از آن روز به بعد با سه چشم به زندگی اش ادامه داد. به گفته ی راویان، وقتی به دست مأموران انکزیسیون می افتد از چشم روی پیشانی قطره اشکی می چکد. اما زیبای گندم گون سیاه پوست، زنِ دومِ آمت زامبارل، سال ها پیش از این ماجراها هنگام تولد اولین فرزندش جان به جان آفرین تسلیم کرده بود.»

خرید کتاب آینه های شهر

http://moorchebook.ir/fa/product/6469.html

انتشارات نیلوفر

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰
جستارهایی در عشق

توضیحات کتاب جستارهایی در باب عشق

آلن دوباتن که از ۲۳ سالگی شروع به نوشتن کرده، تازه به سن ۴۶ سالگی رسیده و هر کتابی که نوشته؛ بسیار موفق و بحث برانگیز بوده. او یک سوییسی‌الاصل است که من از خبری کشف کرده‌ام پدرش مصری‌ست و در دوره ناصر مثل بقیه یهودیان از مصر اخراج می‌شود و در سوییس یک شرکت موفق تاسیس می‌کند. می‌توان گفت دوباتن در یک خانواده مرفه و فرهنگی به دنیا می‌آید. او مثل هر سوییسی دیگر به سه زبان آلمانی، انگلیسی و فرانسوی مسلط می‌شود. تحصیل را تا دوره دکتری در دانشگاه هاروارد طی می‌کند و در این مقطع است که تصمیم به نوشتن می‌گیرد. اولین کتاب او باعنوان «جستارهایی در باب عشق» در حدود ۲ میلیون نسخه در انگلیس به فروش می‌رود.

آلن دوباتن از آن دست نویسندگانی است که فلسفه را در خدمت زندگی می‌خواهد و بر این باور است که می‌توان با استفاده از اندیشه‌های فیلسوفان، بهتر با مشکلات زندگی روبرو شد. دوباتن بر اساس همین تفکر موسسه «مدرسه زندگی» را در نقاط مختلف دنیا بر پا کرد. علاوه بر لندن، آمستردام، ملبورن و پاریس شهرهایی هستند که این موسسه در آنها شعبه دارد.

کتاب «جستارهایی در باب عشق»، در باب عاشق شدن یک راوی‌ست و لاجرم فارغ شدن از آن. دوباتن در این کتاب، عشق را از زوایه‌های مختلف بررسی می‌کند. این یکی از هنرهای دوباتن است که یک موضوع را می‌گیرد و از نظر ادبیات، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و فلسفه تحلیل می‌کند و به این می‌پردازد که هر کدام از آنها چه بازتاب‌هایی دارند و سرانجام، عاقبت کار به کجا می‌انجامد.

خرید کتاب جستارهایی در باب عشق

http://moorchebook.ir/fa/product/6470.html

انتشارات نیلوفر

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

شیاطین شهر لودون

 شیاطین شهر لودون


قرون وسطی را به حق قرون تاریک نام نهاده‌اند؛ دورانی که کلیسا سعی داشت افکار خرافی را در اذهان جای دهد و از فرار آنها از ذهن افراد جلوگیری نماید. هاکسلی با مهارت تام و با وقوف بر اوضاع و شرایط آن ایام، به زیبایی، تلخی آن زمان را به تصویر می‌کشد و زوایای تیره‌ی زندگی را بیان می‌کند. گویی خواننده را با خود به سفری به ژرفنای تاریخ می‌کشاند تا به چشم خود ببیند و به گوش خود بشنود که بر مردمان آن زمان چه می‌گذشته است. گاه چنان به جزئیات می‌پردازد که گویی خواننده به پای خود وارد منازل و مغازه‌ها می‌شود، به گوشه‌ی دیر و صومعه راه می‌یابد، راهبه‌هایی را می‌بیند که باید مظهر پاکی و خلوص و صفایی باشند که انگار نوری از بارگاه خدایشان بر آنها تابیده، بناگاه بر اثر تلقین کسانی که شیطان مجسم هستند از این‌روی به آن‌روی می‌شوند. گویی هاکسلی میل دارد در بطن داستانی گیرا، که خواننده به زحمت می‌تواند کتاب را از دست بگذارد و میل دارد بداند که این حکایت سرانجام به کجا خواهد کشید، ...


خرید کتاب شیاطین شهر لودون

http://moorchebook.ir/fa/product/6471.html

انتشارات نیلوفر

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

آنچه می ماند

آنچه می ماند

  • عنوان کتاب: آنچه می ماند
  • عنوان فرعی: گزیده سی شعر و شرح آن
  • دسته بندی: شعر غیر فارسی
  • نویسنده:فردریش هلدرلین
  • مترجم: محمود حدادی
  • ناشر:انتشارات نیلوفر
  • سال نشر:1394
  • تعداد صفحات:242

توضیحات کتاب آنچه می ماند

شاعران بیش از همه در آغاز یا فرجام دوران های جهانی تاریخ است که ظهور کرده اند. ملت ها با سرود از آسمان کودکی خود به زندگی کنش گرانه شان – به سرزمین فرهنگ – پا می گذارند؛ و با سرود است که از این سرزمین به زندگی نخستین خود باز می گردند. هنر، گذار انسان است از طبیعت به فرهنگ و از فرهنگ به طبیعت. فریدریش هلدرلین

 

خرید کتاب آنچه می ماند

http://moorchebook.ir/fa/product/6466.html

انتشارات نیلوفر

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰
  • عنوان کتاب: پرویز نقیبی روزنامه نگار صاحب سبک
  • عنوان فرعی: گزیده مقالات آیندگان
  • دسته بندی: ادبیات و نثر ادبی
  • نویسنده: سیروس علی نژاد
  • ناشر: انتشارات نیلوفر
  • سال نشر:1394
  • تعداد صفحات:236 
  • کد محصول: BKM5295

توضیحات کتاب پرویز نقیبی روزنامه نگار صاحب سبک

این کتاب شامل سه مطلب دربارۀ پرویز نقیبی، روزنامه نگار برجسته و گزیدۀ مقالات او در روزنامۀ آیندگان است.

پرویز نقیبی روزنامه نگار توانایی بود که در دهۀ چهل و پنجاه شمسی در مطبوعات مهم زمان خود کار می کرد و سردبیری پاره ای از آنها را به عهده داشت. او روزنامه نگاری بود که در عرصه های مختلف فرهنگی قلم می زد و مجله ها، روزنامه ها و برنامه های رادیویی خود را پُربار و سرزنده عرضه می داشت. روزنامه نگار مبتکری بود که هر از چندی یک ابتکار تازه به میدان می آورد. در همان سال اول کار در روزنامۀ آیندگان سه طرح نو درانداخت و سه سرفصل خواندنی ایجاد کرد که یکی از دیگری جذاب تر بود. یکی از این طرح ها صفحات «گفت و شنود دو نسل» بود که در آن دانشجویان را مقابل استادان می نشاند تا طرز فکر نسل جدید و قدیم را به داوری بگذارد. در صفحات «دنیای آیندگان»، نویسندگان و روشنفکران سرشناس را به اظهار عقیده وادار می کرد؛ نصرت رحمانی شاعر معروف، شرح خاطرات جوانی خود را که یکی از آبدارترین نوشته های اوست در همین صفحات منتشر کرده، مقالۀ مجید دوامی دربارۀ «ژورنالیسم علیل و ناتوان ایران» که یکی از مهمترین مقالات دربارۀ روزنامه نگاری آن عصر است در همین صفحات منتشر شده، عباس نعلبندیان و نمایشنامۀ معروف «پژوهشی ژرف و سترگ …» زمانی که او هنوز ناشناخته بود، در همین صفحات مطرح شده و م. آزاد شاعر برجسته گزارش خود از شب های شعر خوشه را در همین صفحات نوشته است. اما در واقع این دیگران نبودند که می نوشتند، تمام آتش ها از گور نقیبی بر می خاست.

 

خرید کتاب پرویز نقیبی روزنامه نگار صاحب سبک

moorchebook.ir/fa/product/6468.html

انتشارات نیلوفر


  • مورچه بوک