کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، خرید کتاب، ، Book، معرفی کتاب داستان، رمان، ادبیات

کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، خرید کتاب، ، Book، معرفی کتاب داستان، رمان، ادبیات

کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، داستان، خرید کتاب داستان، خرید کتاب رمان، بهترین کتاب های داستان، کتابهای نقد ادبی، کتاب های انتشارات سخن، انتشارات نیلوفر، کتابهای نشر نی، نشر مرکز

۲۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کتاب تراژدی تنهایی با ترجمه بهرنگ رجبی و توسط نشر چشمه متشر شده است. در این زندگی نامه ی تازه ی محمد مصدق نخست وزیری که سرخوردگی از سرنگونی اش هنوز در جان اصلاح خواهان ایرانی باقی است،کریستوفر دو بلگ با استفاده از انبوهی منابع فارسی و فرنگی همچنین اسنادی تازه یاب از زندگی شخصی و حرفه ای او شرحی مفصل و پر جزئیات به دست میدهد از فراز و نشیب های یک عمر سیاست ورزی های مصدق در کوت های مختلف،عمری که عمده اش در مرکز بحران ها گذشت و هر گامش پا گذاشتن از آتشی به آتش دیگر بود.تازیخ پژوه انگلیسی از کودکی مصدق شروع میکند و بعد در روابط پیدا و پنهان جوانی او را میگیرد تا تاثیر طبقه و محیط خانواده و آدم ها را بر شکل گیری شخصیت سیاستمدار آینده نشان بدهد.در ادامه به سراغ مقاطع حساس و دشوار دوران مناصب حکومیت او میرود.و سیر این زندگی سراسر کشمکش و مبارزه را تا فرجام تلخ خانه نشینی و مرگ مصدق پی میگیرد؛از گذر این ها ضمنا روایتی هم به دست میدهد از آرایش قوی سیاسی،جنگ دیدگاه های مدعی و روش های سیاست ورزی در ایران آن سال ها،دو بلگ کتابش را پنجاه و چند سالی بعد تابستان مصیبت بار ۱۳۳۲ نوشت و میکوشد درس هایی از آنروزها به یاد آنانی بیاورد که امروز سودای تغییر و بهبود دارند.

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

کتاب هیچ چیز دوبار اتفاق نمی افتد با ترجمه ملیحه بهارلو و توسط نشر چشمه متشر شده است. مجموعه شعر «هیچ چیز دوبار اتفاق نمی‌اُفتد» سروده ویسواوا شیمبورسکا، ترجمه ملیحه بهارلو و ویراستاری احمد پوری دربرگیرنده چهل ونه قطعه از اشعار این شاعر برنده جایزه نوبل، مقاله نویس و مترجم اهل لهستان است. وودی آلن نویسنده و کارگردان نامی آمریکایی درباره شیمبورسکا گفته است: «او قادر است پوچی و اندوه زندگی را به زیبایی تصویر کند و در عین حال می تواند نگاه مثبتی هم داشته باشد.» اسامی چهل و نه قطعه شعر موجود دراین کتاب به شرح زیر است: نمایشگاه معجزه، درباره ی مرگ بدون اغراق، چند کلمه درباره ی روح، نفرت، سختی زندگی با خاطره، در ستایش خواهرم، در ستایش منفی بافی در مورد خود، دنیای واقعی، زندگی هنگامی که منظری، زیر یک ستاره ی کوچک، انقراض قرن، بچه های نسل ما، مُردن از گرسنگی در اردوگاهی در یسوو، شکنجه، تروریست تماشا می کند، ویتنام، شناسایی، سه کلمه ی خیلی عجیب، 16 مه 1973، بعضی ها شعر را دوست دارند، چند کلمه درباره ی آمار، عشق در نگاه اول، یادداشت تشکر، هیچ چیزی هدیه نیست، لبخندها، فهرست، هیچ چیز دوباره اتفاق نمی افتد، یک یادداشت، فیلمی از دهه ی شصت، من به تمامی نخواهم مُرد، عشق واقعی، مهربانی نابینایان، خاموشی گیاهان، عکسی از جمعیت، کوله بار سفر، دختر کوچک رومیزی را می کشد، همه چیز، گزارشی از بیمارستان، می توانست، عشق اول، نگاتیو، در ستایش رویا، ما خوب و بدِ دنیا را شناختیم، چاله های آب، ساعت چهار صبح، ABC، مونولوگِ یک سگِ گرفتار در دام تاریخ، چشم انداز، زندگیِ آرام با یک بادکنک. شعر «ویتنام» را از این کتاب می خوانیم: خانم اسمت چیه؟/ نمی دونم/ چند سالته؟ اهل کجایی؟/ نمی دونم/ چرا اون پناهگاه رو درست کردی؟/ نمی دونم/ چند وقته که خودت رو مخفی کردی؟ / نمی دونم/ چرا انگشت من رو گاز گرفتی؟/ نمی دونم/ نمی دونی که ما اذیتت نمی کنیم؟/ نمی دونم/ کدوم طرف هستی؟/ نمی دونم / این جنگه، مجبوری انتخاب کنی/ نمی دونم/ دهکده ت هنوز وجود داره؟/ نمی دونم/ اون ها بچه هات هستن؟/ آره»

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

کتاب آخرین نامه معشوق با ترجمه کتایون اسماعیلی و توسط نشر میلکان منتشر شده است. کتاب «آخرین نامه‌ی معشوق» اثر «جوجو مویز» است. این کتاب با ترجمه‌ی «کتایون اسماعیلی» به چاپ رسیده است. کتاب مذکور برنده‌ی جایزه بهترین رمان عاشقانه‌ی سال 2011 شده است. نویسنده‌ی این کتاب نیز یکی از پرمخاطب‌ترین نویسنده‌های معاصر محسوب می‌شود. در توضیحات پشت جلد، قسمتی از کتاب آمده است: «عزیزترینم و تنها عشقم. پای حرفم هستم. به این نتیجه رسیدم که تنها راه پیش روی ما اینه که یکی از ما تصمیم بزرگی بگیره...من به‌اندازه‌ تو قوی نیستم. وقتی اولین‌بار تو رو دیدم، به ‌نظرم خیلی شکننده اومدی؛ کسی‌که باید ازش مراقبت کنم، ولی متوجه شدم کاملاً در اشتباه بودم. تو یه زن قوی هستی، کسی‌که می‌تونه یه زندگی رو با چنین عشقی تحمل کنه، و این واقعیت رو که ما هرگز برای این زندگی حقی نداریم. بدون که قلبم و همه‌ امیدم در دستان توست.»


  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

کتاب شب ظلمانی یلدا توسط نشر چشمه متشر شده است. رمان «شب ظلمانی یلدا» نوشته‌ی «رضا جولایی» است. در توضیح پشت جلد کتاب آمده است: «رضا جولایی نویسنده‌ی نام‌آشنا و صاحب‌سبک روزگار ماست. رمان‌ها و داستان‌های او در بیش از سی سال از کار نویسند‌گی‌اش بیانگر نگاه خاص و منحصربه‌فردش به تاریخ و روایت در ادبیات ایران بوده است. رمان شب ظلمانی یلدا یکی از همین رمان‌هاست که برای نخستین‌بار سال 1372 منتشر شد. رمانی که نشرچشمه بعد تجدیدچاپ اثر درخشان جولایی یعنی سوءقصد به ذات همایونی، از نو چاپش کرده است. رمان داستان چند شخصیت است. از سرباز مجروحی گرفته که در جنگ با روس‌ها زخم برداشته تا جوانی مسیحی با دغدغه‌های عجیبش. این دو کلان‌روایت درهم ترکیب می‌شوند و ماجرایی رقم می‌زنند از اتفاق‌هایی در دل تاریخ که قرار است رفتارهایی عاشقانه، سیاسی و بیش از آن‌ انسانی بسازند. فضای نو رمان و توجه نویسنده به عناصری متفاوت در دل این تاریخ است که شب ظلمانی یلدا را به رمانی خواندنی و تأثیرگذار تبدیل می‌کند. جولایی در اکناف تاریخ غیررسمی‌اش آدم‌هایی را می‌سازد که در حال تجربه‌ی هراس‌ها و بیم‌هایی‌اند که در نهایت هویت‌شان را رقم می‌زند. جهانی که در آن ماجرا گاه از تصویر شمایل مسیح بر پارچه شروع می‌شود... جولایی نویسنده‌ی تکه‌های پرغبار است. ذهنی داستان‌گو که می‌خواهد زمان ازدست‌رفته را احضار کند.» در بخشی از داستان می‌خوانیم: «تمام شب بیدار بودم. تاثیر مکیف از میان رفته بود و میان خواب و بیداری درد می‌کشیدم. زخمی‌ها ناله‌های شبانه را آغاز کرده بودند که آوایی دیگر داشت. تنها درد نبود، غربت و ترس چشم دوختن به تاریکی جهان نیز بود. با اندک صدایی سرها به سوی در می‌چرخید. آتشدان‌ها همه خاموش بود. سرما از لته‌های در به درون می‌وزید. آن‌ها که بیدار بودند، با چشمانی ازحدقه‌درآمده در گوش هم چیزی می‌گفتند. اکنون نیمی از آن‌ها خبر هزیمت افواج را شنیده بودند. هوا روشن شده بود که کسی ارابه‌ای پراثاثیه دید. چند نفر از خدمه‌ی آتشخانه سوار بر آن بودند. او فریاد زد "ما را در این‌جا رها کرده‌اند، می‌خواهند بگریزند." همه بیدار شدند و سروصدا بالا گرفت. آن‌هایی که زخم‌های ناچیز داشتند، برخاسته و دیگران را تشجیع می‌کردند.»

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

کتاب مادربزرگت رو از این جا ببر با ترجمه پیمان خاکسار و توسط نشر چشمه متشر شده است. «مادربزرگت رو ازاینجا ببر!» نام کتابی از طنزپرداز مشهور آمریکایی «دیوید سداریس» و ترجمه «پیمان خاکسار» است. کتاب حاضر شامل 11 داستان طنز بر اساس زندگی شخصی نویسنده است. این کتاب در میان آثار سداریس از فروش فوق‌العاده‌ای در امریکا برخوردار بوده است، همچنین یکی از بهترین هدیه‌های کریسمس پیشنهادی روزنامه‌ لس‌آنجلس تایمز هم بوده است. کتاب حاضر شامل داستان‌های: «طاعون تیک»، «گوشت کنسروی»، «مادربزرگت رو ازاینجا ببر!»، «غول یک‌چشم»، «چیک کارآگاه واقعی»، «دیکس هیل»، «حشره‌ درام»، «دینا»، «سیاره‌ میمون‌ها»، «چهارضلعی ناقص» و «شب مردگان زنده» است. در بخشی از کتاب می‌خوانید: «وقتی معلم گفت که باید مادرم را ببیند دماغم را هشت بار به سطح میزم مالیدم. پرسید «این یعنی باشه؟» طبق محاسباتش من سر کلاس او بیست و هشت بار از روی صندلی‌ام بلند شده بودم. «مثل کَک هی می‌پری بالا پایین. دو دقیقه سرم رو برمی‌گردانم زبونت رو می‌چسبونی به کلید برق. شاید جایی که ازش اومدی این کار رسم باشه، ولی سر کلاس من کسی دم‌به‌ساعت بلند نمی‌شه تا به هر چی که دلش خواست زبون بزنه. اون کلید برق مال خانم چست‌ناته و دلش می‌خواد خشک باشه.» دیوید (ریموند) سداریس متولد 26 دسامبر 1956 یک نویسنده، کمدین و برنامه‌ساز رادیویی آمریکایی است که نامزدی جایزه گِرمی را نیز در پرونده خود دارد. از سال 1992 با پخش سراسری برنامه‌های رادیویی شهرت یافت و در سال 1994 اولین مجموعه خاطره گویی و داستان‌های کوتاه خود را منتشر کرد. کتاب‌های او در سال‌های اخیر جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز به شمار رفته‌اند. تا سال 2008 هفت میلیون جلد کتاب از او در امریکا و 14 میلیون جلد در سراسر دنیا به فروش رفته است. اغلب طنزهای دیوید سداریس درباره خود او و پیرامون زندگی خانوادگی او، دوران مدرسه متوسطه، هم‌چنین تبار یونانی‌اش، مشاغل، تحصیلات، مصرف مواد مخدر، رفتار وسواسی و زندگی او در فرانسه، لندن و نواحی جنوبی انگلیس است تاکنون از وی دو اثر هردو توسط پیمان خاکسار به فارسی ترجمه و منتشرشده است «بالاخره یه روز قشنگ حرف می زنم» و «مادربزرگت رو ازاینجا ببر»
  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

کتاب زخمی



کتاب زخمی با ترجمه علیرضا سیف الدینی و توسط نشر چشمه متشر شده است. پس از مطالعه رمان اردال اُز، این نکته که یک رمان خوب قادر است بسیار واقعی‌تر از خود زندگی باشد، دیگر برای من به اثبات رسید. رمان، هنر، به مراتب قوی‌تر از زندگی است. آنان که در واپسین روزها گرفتار شکنجه شدند، به ترسیم تک‌تک شکنجه‌های باورنکردنی پرداختند. این شکنجه‌ها، در عصر ما، در سرزمین ما به وقوع می‌پیوست. از این رو، گناه آن متوجه همه ما، همه ملت و همه انسان‌هاست.
... و انسان به هنگام مطالعه این رمان، از آدم بودن، زندگی، سخن گفتن، دیدن، نفس کشیدن خود شرم می‌کند، چنان‌که پس از خواندن رمان به این باور می‌رسد که چنانچه جنگی در گرفت می‌جنگد، یا چنانچه مرگش فرا رسید، می‌میرد؛ اما شکنجه! ...
  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

کتاب کفش های شیطان را نپوش توسط نشر چشمه متشر شده است. «کفش‌های شیطان را نپوش» شامل دو داستان بلند و یک داستان نسبتا کوتاه است. هرسه داستان فضای نسبتاً پراضطراب دوره‌ی جنگ و بعد از جنگ را به خواننده نشان می‌دهد. زبان در داستان ابزاری است که به‌راحتی خواننده را به متن ماجرا می کشاند. داستان «آرامش انگلیسی» نسبت به دو داستان دیگر منسجم‌تر است و به لحاظ روان‌شناختی و ساختاری از پایه‌ی محکمی برخوردار است.
در میانه‌ی جنگ، عشق نیز پابه پای شخصیت‌های داستان جلو می رود ،عشق در این داستان ابزاری است که مردان را از خشونت و مرگ رها می‌کند و به شکلی متضمن تداوم زندگی است. مهرنوش دختری است که مردان زیادی شیفته‌اش هستند و اوست که مرگ را مدام به تاخیر می‌اندازد.
در دو داستان «کفش‌های شیطان را نپوش» و «آرامش انگلیسی» ، زنان ابزار مردان هستند و مردان نیز ابزار جامعه‌ای پر تنش . داستان بلند «کفش‌های شیطان را نپوش»، بین ساختار داستان بلند و رمان معلق مانده است.  نگاه دانای کل به نویسنده این امکان را داده که به دنیای درون و بیرون افراد بپردازد، اما این نگاه به تساوی پخش نشده، در قسمت آخر که امیر بازداشت می‌شود، نویسنده دیگر به خودش اجازه نمی‌دهد که دنیای امیر را بسازد و بیشتر از نگاه آذرجلو می‌رود. توصیف در داستان اول، گاه بریده از متن است. به عنوان مثال صفحه‌ی یازده، در وسط ماجرا به یک‌باره نویسنده چشم‌های آذر را توصیف می‌کند . آذر چشم‌های درشت داشت با موهای خرمایی. در این داستان بلند، عشق اولین قربانی است و بعد مردانی که هدف از جنگیدن‌شان مشخص نیست.
  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

کتاب منطق تطبیقی

کتاب منطق تطبیقی، اسدالله فلاحی توسط انتشارات سمت منتشر شده است. کتاب حاضر برای دانشجویان رشته فلسفه و گرایش‌های منطق و فلسفه اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به عنوان کتاب مبنایی تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.
چکیده :
منطق سینوی و منطق جدید یک روح هستند در دو بدن: بدن یک کودک خردسال و بدن یک جوان نورسیده و تنومند. برخلاف دیدگاه برخی از معاصران که هرگونه سنجش و مقایسه‌ای میان این دو منطق را ممکن نمی‌دانند، نویسنده کتاب بر این باور است که منطق جدید صورت بسط‌یافته منطق سینوی است که به نوبه خود تکامل‌یافته منطق ارسطویی به شمار می رود. در این کتاب، تلاش شده است تا مفاهیم پایه‌ای و قواعد بنیادی در منطق سینوی به کمک شاخه‌های منطق جدید بازتفسیر و ارزیابی شوند. این کتاب نشان می‌دهد که درک دقت‌های نهفته در آثار منطق‌دانان سینوی بدون یاری گرفتن از شاخه‌های منطق جدید تا چه اندازه دشوار است و یافتن ابهام‌های فراوان و خطاهای گاه ‌و بی‌گاه در این آثار و اصلاح آنها به کمک دانش روز چه آسان و شدنی است. آشکار است که با درک درست از گذشته می‌توان به طرح پرسش‌هایی نو برای اکنون پرداخت و در ساختن آینده سهیم بود.

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

کتاب تفسیر نهج البلاغه،مصطفی دلشاد تهرانی توسط انتشارات سمت منتشر شده است. کتاب حاضر برای دانشجویان رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «تفسیر نهج‌البلاغه» به ارزش 2 واحد و همچنین به عنوان منبع قابل استفاده رشته علوم و معارف نهج‌البلاغه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.
چکیده :
نهج‌البلاغه گنجینه‌ای بس گران‌سنگ در میراث فرهنگی و تمدنی بشر و دریای آموزه‌های معارف دینی است. یادگار ماندگاری که فقط یک کتاب نیست، بلکه کتابخانه‌ای از آموزه‌ها و معارف گوناگون و متنوع، آن هم در اوج بلاغت و فصاحت است که امکان مطالعات گسترده و عمیق را در بسیاری از عرصه‌های معرفتی فراهم می‌سازد.
      کتاب حاضر با نگاه به ویژگیهای کلی نهج‌البلاغه و سه شرح مهم بر این اثر به منظور آشنایی با این کتاب و شناخت مهم‌‌ترین مباحث آن و آگاهی از روش سه شارح برجسته نهج‌البلاغه در شرح خود: ابن ابی الحدید معتزلی (مباحث ادبی و تاریخی نهج‌البلاغه)، ابن میثم بحرانی (مباحث کلامی و اعتقادی نهج‌البلاغه) و محمدجواد مغنیه (مباحث تربیتی و اجتماعی نهج‌البلاغه) و نیز آشنایی با روش شرح تجزیه‌ای نهج البلاغه در پنج بخش سامان یافته است.

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

کتاب در قلمرو مرگ

کتاب در قلمرو مرگ با ترجمه رضا نجفی و پریسا رضایی و توسط نشر چشمه متشر شده است. پتر لرم‌ در زمستان‌ نذر کرده‌ بود، اگر دخترش‌ رُز کوچولو‌ از تب‌ مخملک‌ شفا پیدا کند، پای‌ پیاده‌ برای‌ زیارت‌ به‌ شرپن‌ هویفل برود، تا در برابر تمثال‌ شفابخش‌ مریم‌ مقدس، گوشواره‌های‌ طلایی‌ همسر مرحومش‌ را همراه‌ ده‌ فرانک‌ پول‌ نقد تقدیم‌ کند. پترلرم‌ در آن‌ هنگام‌ در بورگوت‌ اقامت‌ داشت‌ اما اکنون‌ ساکن‌ محله‌ی سانکت آندره‌آس‌ بود. کودک‌ بهبود یافت‌ و خیلی‌ زود توانست‌ دوباره‌ در خیابان‌ در جمع‌ بچه‌ها و در شهر پرهیاهوی‌شان بازی‌ کند.

  • مورچه بوک