کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، خرید کتاب، ، Book، معرفی کتاب داستان، رمان، ادبیات

کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، خرید کتاب، ، Book، معرفی کتاب داستان، رمان، ادبیات

کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، داستان، خرید کتاب داستان، خرید کتاب رمان، بهترین کتاب های داستان، کتابهای نقد ادبی، کتاب های انتشارات سخن، انتشارات نیلوفر، کتابهای نشر نی، نشر مرکز

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


کتاب هنر داستان نویسی با ترجمه حسن کامشاد توسط نشر نی منتشر شده است. هنگامی که کتاب یا داستانی در دست نوشتن دارم هر روز بامداد هرچه زودتر پس از روشن شدن هوا شروع به کار می‌کنم. آن موقع کسی مزاحم نیست و هوا خنک یا سرد است و همین‌طور که می‌نویسم گرم می‌شوم. آنچه را قبلاً نوشته‌ام می‌خوانم و چون همیشه جایی قلم زمین می‌گذارم که می‌دانم بعدش چه می‌شود، از همان‌جا ادامه می‌دهم. می‌نویسم تا به‌جایی می‌رسم که هنوز رمقی باقی مانده است و می‌دانم سپس چه اتفاق می‌افتد. پس می‌ایستم و به زندگی می‌پردازم تا روز بعد که دوباره به سراغش می‌روم. برای مثال، اگر شش صبح دست به کار شده‌ام، ممکن است تا نیمروز ادامه دهم، یا پیش از نیمروز از نوشتن باز ایستم. وقتی دست از کار می‌کشم بی‌اندازه تهی، و درعین‌حال بی‌اندازه پُر و سرشارم، مانند هنگامی که به دلبر خود عشق می‌ورزید. اکنون هیچ چیز نمی‌تواند بیازارد، هیچ چیز نمی‌تواند رخ دهد، هیچ چیز مفهومی ندارد تا روز بعد که دوباره دست به کار شوم. انتظار تا روز بعد دشوار است...
ارنست همینگوی


معرفی بیشتر و خرید کتاب:

http://moorchebook.ir/fa/product/8892.html


  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰


کتاب نوسازی تحریم و تاویل نصر حامد ابوزید توسط نشر نی منتشر شده است. نوسازی نیازی همیشگی است. روندی اجتماعی و سیاسی و فرهنگی است. در غیاب آن زندگی از حرکت بازمی‌ایستد و شادابی و پویایی خود را از دست می‌دهد و فرهنگ به مرگ و زوال می‌گراید. نوسازی با آرزو و خواسته‌ی شخصی این یا آن متفکر شکل نمی‌گیرد بلکه زمینه‌های تاریخی‌ـ‌ اجتماعی، سیاسی و فکری خاص خود را دارد. آن‌گاه که بحران تمامی عرصه‌های حیات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را فرا می‌گیرد و خود را در اندیشه و نشاط علمی بازمی‌تاباند، نوسازی به یک ضرورت بدل می‌شود.


ما اکنون دیرزمانی است که در بحران زیست می‌کنیم، بحرانی که با ضعف مقاومت جامعه به نوعی رکود بدل شده و تنها چیزی که باقی مانده بازگویی دستاوردها و توفیقات گذشتگان است. آیا انتظار بیهوده برای وضعیتی مطلوب که شاید جنگ‌های کوچک و بزرگ جاری در منطقه به ایجاد آن بینجامد، کافی نیست؟
این کتاب مجموعه‌ی چهار مقاله‌ی مرحوم نصر حامد ابوزید و آخرین اثر منتشرشده‌ی این متفکر پرآوازه‌ی مصری است. این مقالات به‌رغم این‌که در زمان‌های مختلف و به مناسبت‌های گوناگون تحریر شده‌اند، به‌نحوی مستقیم و غیرمستقیم به موضوع بازسازی گفتمان دینی مربوط‌اند.

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰


کتاب اوستا توسط انتشارات آرتامیس منتشر شده است. دانشنامه ی ایران باستان. اَوِستا نام فراگیر مجموعهٔ کهن‌ترین نوشتار و سروده‌های ایرانیان است، که همانا دانشنامهٔ ایرانیان بوده و در روزگار باستان بیست و یک نسک (کتاب) داشته و هم‌اکنون دارای پنج بخش است. بخش‌های اوستا بر این پایه‌اند: یَسنه که سخنان زرتشت، شناخته شده با نام گاهان در آن گنجانده شده، یشت‌ها (سرودهای نیایشی)، وندیداد، ویسپرد و خرده‌ اوستا.


خرید کتاب اوستا و آشنایی با سایر کتابهای نشر نی در سایت moorchebook

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰


کتاب چیستی تکامل توسط نشر نی منتشر شده است. در طول دو قرن گذشته شواهد بسیاری از جهان زنده‌ی در حال تغییر گردآوری شده است که برای توجیه آن‌ها راهی جز پذیرش تکامل نبوده است. هرچند نظریه‌های تکاملی مختلفی برای تبیین این تغییرات ارائه شده اما نظریه‌ی تکامل داروینی بیش از سایر نظریه‌های تکامل‌گرایانه مورد پذیرش و البته مخالفت قرار گرفته است. اهمیت این نظریه فارغ از دلایل مخالفان و موافقان، در تأثیرگذاری آن نه‌فقط بر زیست‌شناسی به‌منزله‌ی یک علم تجربی، بلکه بر علوم انسانی و همه‌ی ارکان زندگی بشر از اقتصاد گرفته تا جامعه‌شناسی و حتا سیاست است. هیچ نظریه‌ای هرچند دقیق و پیچیده را نمی‌توان یافت که چنین تأثیری بر علوم و باورها گذاشته باشد.


چیستی تکامل به قلم ارنست مایر یکی از سرشناس‌ترین تکامل‌گرایانِ پس از داروین نوشته شده است؛ کسی که خود سهم بسزایی در توسعه‌ی این نظریه داشته و سعی کرده است در این اثر تصویری جامع و در عین حال نه‌چندان پیچیده از نظریه‌ی تکامل ارائه دهد تا علاوه بر زیست‌شناسان، خوانندگانی با گرایش‌های مختلف را نیز در جریان این نظریه و شواهد و همچنین کم‌وکاستی‌های آن قرار دهد.


خرید کتاب چیستی تکامل و آشنایی با سایر کتابهای نشر نی در سایت moorchebook

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰


کتاب نطق ها و نامه های علی مطهری توسط نشر نی منتشر شده است. کتاب حاضر مشتمل بر برخی نطق‌ها و مصاحبه‌های اینجانب در طول نمایندگی دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی است. نظر به این که احساس کردم جهت‌گیری اکثر آن‌ها مسائل ملی و در ارتباط با اصول و مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی است‌‌ و انتشار این مطالب می‌تواند مفید واقع شود، اقدام به چاپ و انتشار آن گردید؛ ضمن این که چون این نطق‌ها و نامه‌ها و مصاحبه‌ها به ترتیب تاریخ قرار گرفته‌اند، این کتاب می‌تواند سیری در حوادث اجتماعی و سیاسی سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۴ ایران نیز باشد؛ علاوه بر این که موجب ثبت برخی وقایع اجتماعی و سیاسی جمهوری اسلامی در تاریخ نیز می‌شود‌.


خرید کتاب

http://moorchebook.ir/fa/product/8746.html

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰


کتاب زندگی نامه سیاسی مهندس مهدی بازرگان 
توسط نشر مرکز منتشر شده است.زندگی مهندس مهدی بازرگان چنان با رویدادها و تحولات سیاسی نیم قرن اخیر ایران گره خورده است که برای آشنایی کامل با تاریخ معاصر آگاهی از سرگذشت و مبارزات و آرا و عقاید او ضرورتی ناگزیر است. در این کتاب تلاش‌ها و فعالیت‌های عملی بازرگان به موازات تحولات فکری و نظری او، در متن رویدادهای سیاسی و اجتماعی روزگار، بررسی می‌شود و با کندوکاو در یکایک آثار متعددی که از وی به جای مانده، دیدگاه‌هایش در زمینه‌هایی چون دین و تجدد، دموکراسی و استبداد، قانون طبیعی و اجتماعی، ملیت و استعمار، اقتصاد و نقش دولت و مردم تشریح می‌شود. فعالیت‌های سیاسی بازرگان نیز به پنج دوره تقسیم شده‌اند: دوره‌ی گشایش نسبی فضای سیاسی در زمان نخست وزیری دکتر امینی، تحولات مربوط به انقلاب سفید، دوره‌ی استبداد مطلق شاه تا آغاز انقلاب و دوره‌ی انقلاب تا شکست جریان لیبرال. هر یک از این دوره‌ها به نوبه‌ی خود تحلیل و بررسی شده‌اند.

خرید کتاب زندگی نامه سیاسی مهندس مهدی بازرگان از وب سایت مورچه بوک:
http://moorchebook.ir/fa/product/8627.html
  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰


تاریخ انقلاب مشروطیت ایران (دوره 3 جلدی)، دکتر مهدی ملک زاده، انتشارات سخن

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

کتاب تاریخ ایران (قبل از اسلام، بعد از اسلام، عصر پهلوی) توسط انتشارات نگاه منتشر شده است. دوره ایران قبل از اسلام یا ایران قدیم را که تاریخ مختصر ایران تا انقراض ساسانیان است، حسن پیرنیا (مشیرالدوله) به رشته تحریر درآورده است. این بخش، از شکل جغرافیایی فلات ایران آغاز و با مطالبی درباره آمدن آریانها به فلات ایران، مذهب، اخلاق، خانواده، طبقات و شکل حکومتی آنها ادامه می یابد. مختصری از تاریخ ایلام، تاریخ آریانهای ایرانی، دوره و تمدن مادی، دوره اول پارسیها، قشون کشی اسکندر به ایران و انقراض سلسله هخامنشی، دوره مقدونی و یونانی (اسکندر و سلوکی ها)، دوره پارتیها، تمدن اشکانی، ساسانیان، نهضت عرب به طرف ایران، مذاهب دوره ساسانی از فصلهای بخش اول "تاریخ ایران" یعنی دوره قبل از اسلام است. دوره بعد از اسلام که از صدر اسلام تا انقراض قاجاریه را دربر می گیرد تالیف عباس اقبال آشتیانی است که در بخش نخست از صدر اسلام تا مغول، شامل فصول ظهور اسلام، خلفای راشدین، خلفای اموی، خلافت بنی عباس و بخش دوم "تاریخ ایران پس از اسلام" شامل فصول طاهریان و علویان طبرستان، دیالمه آن زیار، دیالمه آل بویه، صفاریان، سامانیان، غزنویان، سلاطین غور، سلاطین سلجوقی، اتابکان و خوارزمشاهیان است. قسمت بعدی از بخش "ایران بعد از اسلام" از تاریخ ایران قبل از صفویه آغاز و با فصول استیلای مغول، سیاست و آداب مغول، لشکرکشی هولاگو به ایران و انقراض خلافت عباسی، سلاطین مغول ایرانیان و سلطنت ایلخانان ادامه می یابد. اصل و نسب صفویه، سلطنت شاه عباس بزرگ، سلسله افشاریه، زندیه و قاجاریه و مشروطیت ایران از دیگر مطالب این فصل است.

برای خرید کتاب تاریخ سیاسی ایران در دوره قاجار به سایت مورچه بوک http://moorchebook.ir/fa/product/2148.html مراجعه نمایید


  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

کتاب تاریخ سیاسی ایران در دوره قاجار توسط انتشارات سخن منتشر شده است. کتاب حاضر درباره تاریخ روابط سیاسی ایران با انگلیس و روسیه در دوران قاجار، خصوصا در دوران سلطنت فتحعلی شاه و محمد شاه قاجار، و شرح تأسف بار رویدادهایی است که روسها در اجرای سیاستهای توسعه طلبانه با حمله و هجوم به ایران، قسمتهایی از بهترین مناطق کشور ما را جدا کردند و به قلمرو خود ملحق ساختند.

تاریخ سیاسی ایران در دوره قاجار، دکتر ابراهیم تیموری، انتشارات سخن


برای خرید کتاب تاریخ سیاسی ایران در دوره قاجار به سایت مورچه بوک http://moorchebook.ir/fa/product/4025.html مراجعه نمایید

  • مورچه بوک