کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، خرید کتاب، ، Book، معرفی کتاب داستان، رمان، ادبیات

کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، خرید کتاب، ، Book، معرفی کتاب داستان، رمان، ادبیات

کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، داستان، خرید کتاب داستان، خرید کتاب رمان، بهترین کتاب های داستان، کتابهای نقد ادبی، کتاب های انتشارات سخن، انتشارات نیلوفر، کتابهای نشر نی، نشر مرکز

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کتاب زندگی مولانا توسط نشر کتاب پارسه منتشر شده است. شعر فارسی قرن 7ق. کتاب «زندگی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی، مشهور به مولوی» اثر استاد بدیع‌الزمان فروزانفر، نخستین کتابی است که با استفاده از متون معتبر و مشهور و براساس سال‌ها تحقیق و تفحص و با نگاهی منحصر به فرد به زندگی این شاعر و عارف بزرگ ایرانی - اسلامی پرداخته و وجوه مختلف زندگی کم‌نظیر و غریب او را روشن ساخته است.
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید:
  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

کتاب شاهنشاهی هخامنشی با ترجمه مرتضی ثاقب فر و توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است. کتاب‌ حاضر به‌ بررسی‌ خاندانی‌ می‌پردازد که‌ از 550 تا 330 قبل‌ از میلاد مسیح‌ بر کشور ایران‌ فرمان‌ می‌راندند. نویسنده‌ ابتدا از ظهور مادها و پارس‌ها می‌نویسد و سپس‌ به‌ کردارهای‌ کورش‌ ــ بنیانگذار این‌ سلسله‌ ــ می‌پردازد. او «پارسوا» را نخستین‌ جایی‌ می‌داند که‌ قوم‌ پارس‌ در آن‌جا اقامت‌ می‌کند و می‌نویسد: «پارسوا» به‌ عنوان‌ سرزمین‌ پارسیان‌ بی‌گمان‌ در جایی‌ قرار داشته‌ که‌ امروز به‌ آن‌ کردستان‌ ایران‌ می‌گویند. یعنی‌ جایی‌ در جنوب‌ دریاچه‌ ارومیه‌ و شمال‌ دره‌هایی‌ که‌ جاده‌ خراسان‌ بزرگ‌ از آن‌ها می‌گذشته‌ است‌. کوروش‌ کشورگشای‌ بزرگی‌ بود و گویا برخلاف‌ اسکندر در آغاز کار خود نیروی‌ رزمنده‌ و آموزش‌دیده‌ای‌ نداشت‌. سربازان‌ پارسی‌ کوروش‌ در آغاز سواری‌ نمی‌دانستند لذا او ناچار می‌شود به‌ آموزش‌ سواره‌نظام‌ خود بپردازد. در میان‌ فرمانروایان‌ بزرگ‌ تاریخ‌ کم‌تر کسی‌ به‌ اندازه‌ کوروش‌ در میان‌ نسل‌های‌ آینده‌ نام‌ نیک‌ از خود برجا گذاشته‌ است‌. هرودوت‌ تاریخ‌نویس‌ یونانی‌ می‌گوید خود ایرانیان‌ از او به‌ عنوان‌ پدر یاد می‌کنند که‌ هم‌ مهربان‌ بوده‌ و هم‌ همه‌ چیزهای‌ خوب‌ را برایشان‌ فراهم‌ کرده‌ است‌.
  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

کتاب «ایران و ادیان باستانی» از کتاب‌های مرجع مهم در رشته ایران و باستان‌شناسی با گرایش ادیان و از کتاب‌های درسی دانشگاهی در آمریکا به شمار می‌رود. آنچه دربارة موضوع و روش تدوین این کتاب باید گفت این است که با وجود گذشت دو دهه از نخستین چاپ آن در سال 1990 از تازگی و اهمیت پژوهشی آن کاسته نشده و هنوز دربارة این موضوع اثری با این تفصیل و چنین مستند و جامع نوشته نشده است. نویسنده همة منابع پیش از خود و همزمان خود را دیده و به طور مقتضی از آنها استفاده کرده و همراه با محتوای ارزشمند کتاب، کتاب‌شناسی پر ثمری عرضه کرده است. هر چند موضوع کتاب، همانطور که از نام آن برمی‌آید، دربارة ارتباط ایران و ادیان باستانی است، اما نویسنده برای توضیح آنچه به ایران مربوط می‌شود و در کتاب مقدس از آنها یاد شده است، اعم از نام شاهان و کسان و جاها و هر موضوع دیگر ، دست به تحقیقات گسترده زده و در واقع دوره‌ای از تاریخ باستانی ایران و در ارتباط با جهان آن روزگار را به تفصیل بررسی کرده است. همین دو ویژگی، یعنی گستردگی پژوهش‌ها و ارتباط آن با کتاب مقدس، مترجم را از جهت ضرورت مراجعه به منابع، با دشوارترین کار تحقیق و ترجمه روبرو ساخته است. کتاب «ایران و ادیان باستانی» در 14 بخش از زمان مادها تا بررسی دین زرتشتی و آیین میترا (مهرپرستی) را در بر می‌گیرد.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید:

http://moorchebook.ir/fa/product/6406.html

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

کتاب آرزوهای تحقق یافته ، دکتر وین دایر توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است. در این کتاب با دنیای درونتان آشنا خواهید شد و یاد خواهید گرفت زندگی معنوی را با توجه به هویت الهی‌تان سپری کنید. در سفری که در کتاب حاضر همراه ما خواهید بود، با توانمندی‌های خودتان آشنا خواهید شد که مهم‌ترین آن‌ها قدرت خلاقیت شما است.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید:

http://moorchebook.ir/fa/product/12755.html

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

کتاب نا کجا آباد توسط نشر مرکز توسط منتشر شده است. جعفر مدرس صادقی نویسنده معاصر ایرانی است که در سال ۱۳۳۳ در اصفهان به دنیا آمد. جعفر مدرس صادقی اولین داستان کوتاهش را در سال ۵۲ در ماهنامه رودکی به چاپ رساند. او علاوه بر داستان نویسی ید طولایی در ترجمه و تصحیح متون کلاسیک دارد. به گونه ای که داستان خوانان ایرانی هرگز پیوندش را با اینگونه متون از دست نخواهد داد. از جمله ویژگی های مدرس صادقی در نوشتن،استفاده از رسم الخط ویژه ی خودش است. او از اولین نویسندگانی بود که در نوشته هایش به جای تنوین از نون استفاده کرده است.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید:

http://moorchebook.ir/fa/product/14755.html

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

کتاب کنترل ذهن بر اساس دینامیک ذهنی سیلوا، خوزه سیلوا توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است. برای این که دنیایی زیبا برای خود بیافرینید نخست باید ذهن خود را زیبا کنید و برای این‌که ذهنتان را زیبا کنید پیش از آن باید مهار و کنترل ذهنتان در دست گیرید. این کتاب راهنمای مناسبی برای کنترل ذهن می‌باشد.همه آفریده‌ها و عناصر کره‌ زمین دارای نواخت و ارتعاش هستند؛ برای نمونه ارتعاش نور و صوت در شکل موج است و هر کدام از رنگ‌های طیف بینایی نیز ارتعاشی ویژه دارند.
قلب خون را با نواختی آهنگین به سلول‌های بدن پمپاژ می‌کند؛ همچنین دانشمندان به‌تازگی پی برده‌اند مغز امواجی سنجش‌پذیر را مرتعش می‌کند که بسته به بیداری و خواب، تنش و آرامش، تمرکز و آشفتگی و حتی بیماری و تندرستی ما تغییر پیدا می‌کنند.
ارتعاش امواج مغز تحت ‌تأثیر هیجان‌های گوناگونی چون دلهره‌ و انگیزش، تنش‌‌ و آرامش‌ یا به گفته بهتر، تحت ‌تأثیر حال و هوای روانی ما قرار دارد. شگفتی اینجاست که انسان توانایی در ‌دست گرفتن کنترل امواج مغز خود را داراست و تکنیک‌های متد سیلوا این مهارت را به‌سادگی در ما پرورش می‌دهند.
پس از این که متد سیلوا با پشت سر گذاشتن چندین سال پژوهش پدید آمد و دوره‌های آموزشی آن در کشور‌های گوناگون برگزار شد، هزار تن از کسانی که این دوره‌ها را گذراندند دریافتند توانایی در دست گرفتن کنترل امواج مغز می‌تواند در دگرگون کردن زندگی‌شان بسیار کارساز باشد.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید:

http://moorchebook.ir/fa/product/12750.html

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

تاب بیگ نیت (شلخته سرخوش) توسط انتشارات گاج منتشر شده است.

*از سری کتاب های داستانی بیگ نیت که توسط واحد کودک و نوجوان انتشارات بین المللی گاج (زنبور) منتشر شده است و مترجم آن جناب آقای ابوذر مومنی زاده است.
*نیت و فرانسیس از زمان تاتی های مهد کودک، دوستان گرمابه و گلستان بوده اند. فرانسیس آقای تمیز است و نیت هم با شلخته بازی هایش همیشه دسته گل آب می دهد. دعوا و گیس و گیس کشی بر سر سردبیری کتاب سال مدرسه است. نیت، خفن ترین شکارچی عکس های یهویی تاریخ است. اتفاق غیر منتظره ای می افتد و میانه ی نیت و فرانسیس شکر آب می شود. تدی و دی دی به هر دری می زنند که روزگار این دو دوست دوباره گل و بلبل شود.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید:

http://moorchebook.ir/fa/product/12737.html

  • مورچه بوک
  • ۰
  • ۰

کتاب امپراتوری اسلامی با ترجمه مهدی حقیقت خواه و توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است. حدود 1400 سال پیش، زمانى که اروپاى غربى در قرون تاریک تحلیل مى‏رفت،صحراهاى عربستان به یک امپراتورى درخور توجه هستى بخشید. جنگجویان عرب، که دین تازه‏اى به نام اسلام محرکشان بود، در ظرف یک دهه آنچه را اکنون سوریه، فلسطین، مصر و بیش‏تر عراق است فتح کردند. آن‏ها در ظرف کمى بیش از یک قرن‏ امپراتورى‏ اى را بنا نهادند که بخش‏هاى عمده‏اى از سه قاره - آفریقا، آسیا و اروپا - رادربر مى‏گرفت و جانشین تمدن‏هاى قدیمى‏ تر بیزانس در غرب و ایران ساسانى درشرق شد. امپراتورى‏اى که این جنگجویان راه خدا ایجاد کردند در اوج خود بزرگ‏تر از امپراتورى‏روم بود و از اسپانیا و پرتغال در غرب تا مرزهاى هندوستان و چین در شرق امتدادداشت. امپراتورى اسلامى، در جریان این گسترش‏یابى، دین و زبان خود را براى‏مردمانى با پیشینه ‏هاى قومى، دینى و زبانى مختلف به ارمغان آورد. نه امپراتورى‏ هاى‏ روم، بریتانیا، یا روسیه چنین جمعیت گوناگونى را به خود جذب کردند و نه هیچ ‏امپراتورى دیگرى پیش یا پس از آن. به گفته پژوهشگر آلبرت هورانى، امپراتورى‏ اسلامى از وحدتى برخوردار بود که مرزهاى زمانى و مکانى را درنوردید؛ زبان عربى ‏توانست راه به دیوان بگشاید و در سرتاسر دنیا نفوذ کند؛ مجموعه دانشى که سلسله ‏اى‏از آموزگاران بلندآوازه آن را طى قرن‏ها انتقال دادند، جامعه‏اى اخلاقى را محفوظ نگه‏داشت، حتى زمانى که فرمانروایان تغییر کردند؛ مکان‏هاى زیارتى، مکه و بیت‏ المقدس، قطب‏هاى ماندگار دنیاى انسانى بودند، هر چند قدرت از شهرى به شهردیگر نقل مکان مى ‏کرد.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید:

http://moorchebook.ir/fa/product/14982.html

  • مورچه بوک