کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، خرید کتاب، ، Book، معرفی کتاب داستان، رمان، ادبیات

کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، خرید کتاب، ، Book، معرفی کتاب داستان، رمان، ادبیات

کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، داستان، خرید کتاب داستان، خرید کتاب رمان، بهترین کتاب های داستان، کتابهای نقد ادبی، کتاب های انتشارات سخن، انتشارات نیلوفر، کتابهای نشر نی، نشر مرکز

  • ۰
  • ۰

نقد صیرفیان


کتاب نقد صیرفیان، فراز و فرود خاقانی شناسی معاصر، محمد رضا ترکی توسط انتشارات سخن منتشر شد. 

  • عنوان فرعی:فراز و فرود خاقانی شناسی معاصر
  • دسته بندی:درباره ادبیات و نقد ادبی
  • نویسنده:محمد رضا ترکی
  • ناشر:انتشارات سخن
  • سال نشر:1394
  • تعداد صفحات:505

توضیحات کتاب نقد صیرفیان

در چند دهه اخیر کتابها و مقالات فراوانی در مورد شعر و شخصیت و زندگانی خاقانی شروانی، سخنور بلندآوازه قرن ششم هجری، نوشته اند و او بیش از پیش در کانون مطالعات و تحقیقات دانشگاهی قرار گرفته است.
 
در نقد صیرفیان کوشیده ایم تا از رهگذر نقد بررسی هفت اثر جدی و تاثیرگذار که به قلم محققان این عرصه نوشته شده، به بررسی فراز و فرود خاقانی شناسی معاصر بپردازیم.
 
این کتاب را می توان تکلمه ای بر مباحث مطرح شده در آثار شماری از خاقانی شناسان بزرگ این روزگار در عرصه مباحث لغوی و تاریخی و شرح و توضیح دقایق شعر خاقانی دانست.
 
آثار نقد و بررسی شده در این کتاب عبارتند از:
 
فرهنگ اصطلاحات و تعبیرات دیوان خاقانی شروانی از دکتر سید ضیاء الدین سجادی، ارمغان صبح از دکتر نصر الله امامی، سراچه آوا و رنگ گزارش دشواری های دیوان خاقانی از دکتر میر جلال الدین کزازی، بساط قلندر و جام عروس خاوری از دکتر معصومه معدن کن و نقد و شرح قصاید خاقانی از دکتر محمد استعلامی.
 
در این کتاب می توان با مهم ترین و چالش برانگیزترین مباحث خاقانی شناسی معاصر آشنا شد و به فصل الخطاب روشنی در بیشتر این مباحث دست یافت. مطالعه این اثر دانشگاهی به محققان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی، به ویژه در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری، و دیگر علاقه مندان جدی ادب فارسی و شعر خاقانی توصیه می شود.

 

نقد صیرفیان

فراز و فرود خاقانی شناسی معاصر، انتشارات سخن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی