کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، خرید کتاب، ، Book، معرفی کتاب داستان، رمان، ادبیات

کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، خرید کتاب، ، Book، معرفی کتاب داستان، رمان، ادبیات

کتاب، معرفی کتاب، خرید کتاب، کتابفروشی

معرفی کتاب، داستان، خرید کتاب داستان، خرید کتاب رمان، بهترین کتاب های داستان، کتابهای نقد ادبی، کتاب های انتشارات سخن، انتشارات نیلوفر، کتابهای نشر نی، نشر مرکز

  • ۰
  • ۰

کتاب تفسیر نهج البلاغه،مصطفی دلشاد تهرانی توسط انتشارات سمت منتشر شده است. کتاب حاضر برای دانشجویان رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «تفسیر نهج‌البلاغه» به ارزش 2 واحد و همچنین به عنوان منبع قابل استفاده رشته علوم و معارف نهج‌البلاغه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.
چکیده :
نهج‌البلاغه گنجینه‌ای بس گران‌سنگ در میراث فرهنگی و تمدنی بشر و دریای آموزه‌های معارف دینی است. یادگار ماندگاری که فقط یک کتاب نیست، بلکه کتابخانه‌ای از آموزه‌ها و معارف گوناگون و متنوع، آن هم در اوج بلاغت و فصاحت است که امکان مطالعات گسترده و عمیق را در بسیاری از عرصه‌های معرفتی فراهم می‌سازد.
      کتاب حاضر با نگاه به ویژگیهای کلی نهج‌البلاغه و سه شرح مهم بر این اثر به منظور آشنایی با این کتاب و شناخت مهم‌‌ترین مباحث آن و آگاهی از روش سه شارح برجسته نهج‌البلاغه در شرح خود: ابن ابی الحدید معتزلی (مباحث ادبی و تاریخی نهج‌البلاغه)، ابن میثم بحرانی (مباحث کلامی و اعتقادی نهج‌البلاغه) و محمدجواد مغنیه (مباحث تربیتی و اجتماعی نهج‌البلاغه) و نیز آشنایی با روش شرح تجزیه‌ای نهج البلاغه در پنج بخش سامان یافته است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی